/

Milioane de șomeri din industria auto europeană din cauza noilor reglementări de mediu ale UE, arată un document al Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile

Reglementările de mediu UE provoacă șomaj (sursa: X/ACEA)

Reglementările de mediu UE provoacă șomaj. Industria auto europeană a pregătit un document intern în care avertizează că nu este în măsură să respecte înăsprirea reglementărilor de mediu ale UE şi în consecinţă milioane de locuri de muncă ar putea fi pierdute, susţine agenţia de presă DPA care a consultat acest document intern.

Reglementările de mediu UE provoacă șomaj

În prezent limita de emisii la nivelul întregii flote a UE este de 115,1 grame CO2/km, măsurată pe baza aşa-numitei procedură de testare WLTP, dar urmează să scadă până la 93,6 g CO2/km în 2025 şi la 49,5 g CO2/km în 2030. Producătorii vor trebui să plătească o amendă dacă vor emite prea mult CO2.

Citește și: VIDEO Cămașa albă a premierului Ciolacu, impecabilă, fără un strop de noroi, după vizita în satele inundate. Cizmele noi, de cauciuc, neatinse

„Nu există un motor cu combustie care să emită mai puţin de 95,6 grame CO2/km”, se precizează în documentul menţionat. Chiar şi un automobil hibrid este puţin probabil să respecte limita.”

În consecinţă, industria UE se va confrunta cu amenzi de ordinul miliardelor.

„Cei care vor dori să evite amenzile, nu vor avea altă alegere decât să îşi reducă semnificativ producţia, ceea ce pune în pericol milioane de locuri de muncă din UE”, avertizează acest document care circulă la nivelul industriei auto europene.

Amenzi de miliarde de euro

Amenzi de 13 miliarde euro ar putea fi impuse numai pentru vânzarea de autoturisme.

Ai exclusivitățile Defapt.ro cu doar un click pe butonul „Urmăriți”/„Conectați-vă” în Google News (dreapta sus)

În plus, ar putea fi impuse amenzi de până la trei miliarde euro pentru vehiculele comerciale uşoare. Asta ar reprezenta o nouă povară pentru industria constructoare de autovehicule care trece deja printr-o perioadă dificilă.

Documentul susţine că producţia şi comercializarea a până la două milioane de autoturisme cu motoare pe combustie ar putea fi oprite ca o modalitate pentru a evita amenzile. Este vorba de un volum echivalent cu producţia a opt fabrici de automobile, ceea ce ar însemna pierderea mai multor milioane de locuri de muncă.

Pentru a evita acest scenariu, documentul menţionat propune utilizarea unei prevederi de urgenţă, care a fost utilizată deja în perioada pandemiei de coronavirus. Aceasta ar permite Comisiei Europene să amâne introducerea unor reglementări mai stricte timp de doi ani.

Solicitată pentru comentarii, Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a transmis că este conştientă de existenţa documentului intern dar a subliniat că acesta nu reprezintă punctul de vedere al asociaţiei.

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultima oră

20:57Austria și Slovacia, acuzate că fac „jocuri periculoase” cu gaz rusesc. „Nu există scuze”, spune comisarul european pentru energie
20:47Un desen anti-război al fiicei minore l-a costat pe un rus un an și șapte luni de închisoare cu executare: a „discreditat” armata rusă
20:39SUA somează Israelul să amelioreze situația umanitară din Gaza, altfel vor exista consecințe pentru relația bilaterală
20:30Lukașenko direcționează migranții spre Polonia, pentru a pune presiune pe Varșovia și Bruxelles, acuză premierul polonez
20:20Nicușor Dan dă lovitura de grație: le cere bucureștenilor să spună prin referendum dacă vor ca primarul general să autorizeze toate clădirile din Capitală
19:03Piesa-cheie în puciul lui Băluță de la Piața Unirii: o obscură directoare de la Oficiul de Cadastru București, cu Mercedes și vilă, susținută de rețeaua PSD Sector 4
16:45Streinu Cercel, ex-manager la Matei Balș, unde 20 de oameni au murit arși, cap de listă la PSD București, candidați pentru Senat. Dosarul incendiului, îngropat
14:46ANALIZĂ Ciolacu se leapădă de Băluță de două ori, de frica lui Nicușor Dan: cum a băgat primarul Capitalei spaima în PSD
14:35Iohannis a deschis Climate Change Summit de la București prin absență: mesajul său a fost citit de o consilieră de stat
14:24Netanyahu stârnește nervozitate la Washington: spune că ia în considerare opinia SUA, dar că va lovi Iranul în funcție de interesele țării sale
14:17A supraviețuit două luni în derivă în apele Mării Ohoțk, dar i s-a deschis dosar penal pentru că a încălcat regulile navigației. Alți doi însoțitori au murit
14:08Peste 40 de români pe zi, prinși fără carnet la volan în primele nouă luni ale anului. Aproape 100 pe zi, depistați sub influența alcoolului
13:57PSD promite că nu va prezenta nici un candidat cu probleme în justiție la alegerile parlamentare. Dar au încercat să-l pună pe liste pe fostul ministru Chesnoiu, trimis în judecată
13:52VIDEO Piedone, ascuns în Giurgiu, îi ridică ode celui care-l va face senator: „Marcel Ciolacu trebuie să devină președinte!”
13:50Li s-au mărit pensiile prin doar pe hârtie prin recalculare: pensionari din Alba reclamă că nu au primit bani în plus