/

Normele anti-poluare ale UE „tamponează” grav industria europeană auto, confruntată cu o scădere a interesului pentru autovehicule electrice. Rezultatul: amenzi de miliarde de euro

Normele UE anti-poluare afectează industria auto (sursa: autotrade.ie)

Normele UE anti-poluare afectează industria auto. Industria auto din Europa s-ar putea confrunta cu amenzi de 15 miliarde de euro pentru emisiile de carbon, în urma încetinirii cererii pentru vehiculele electrice (EV), a avertizat directorul general al Renault, Luca de Meo.

Normele UE anti-poluare afectează industria auto

În 2025, producătorii auto se vor confrunta în UE cu obiective mai dure privind emisiile de CO2 deoarece plafonul pentru emisiile medii rezultate în urma vânzărilor de vehicule noi scade la 94 grame/km, de la 116 grame/km în 2024, a declarat şeful grupului auto francez la postul de radio France Inter.

Citește și: Eurostat: România, una din cele mai slabe creșteri ale PIB din UE și una din cele mai dure prăbușiri ale serviciilor

„Ritmul majorării cererii pentru vehiculele electrice este la jumătate faţă de ceea ce avem nevoie pentru îndeplinirea obiectivelor care să ne permită să nu plătim amenzi în sectorul auto”, a afirmat Luca de Meo, care este şi preşedintele Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Depăşirea limitelor de CO2 ar putea duce la amenzi în valoare de 95 de euro pentru fiecare CO2 gram/km în plus înmulţit cu numărul de vehicule vândute.

În aceste condiţii, marii producători auto s-ar putea confrunta cu amenzi de sute de milioane de euro.

„Toţi vorbesc despre 2035, în zece ani, dar ar trebui să discutăm despre 2025, deoarece ne confruntăm deja cu dificultăţi. Trebuie să ni se acorde puţină flexibilitate. Este extrem de periculos să stabilim termene limită şi amenzi fără a putea să le facem mai flexibile”, a explicat şeful Renault.

Şi în iulie Luca De Meo şi-a exprimat unele îndoieli cu privire la intervalul de timp pentru tranziţia la vehiculele electrice în Europa, adăugând că producătorul auto trebuie să diminueze costurile dacă vrea să îşi atingă obiectivele în domeniul EV.

Tranziția la vehicule electrice

Tranziţia la vehiculele electrice joacă un rol crucial în reducerea emisiilor globale de carbon, iar ritmul în care va avea loc această tranziţie va restructura industria auto.

Ai exclusivitățile Defapt.ro cu doar un click pe butonul „Urmăriți”/„Conectați-vă” în Google News (dreapta sus)

Cu prilejul recentelor alegeri europene, care au avut loc într-un moment de cerere slabă pentru vehiculele electrice, au fost lansate din ce în ce mai multe apeluri pentru a renunţa la decizia UE de a interzice vânzările de automobile cu motoare pe combustie din 2035, decizie care urmează să fie revizuită în 2026.

„Avem nevoie de puţin mai multă flexibilitate cu privire la calendar.

Cu toate acestea, ar fi o eroare strategică să abandonăm pur şi simplu obiectivul din cauza actualei încetiniri a pieţei”, declara în iulie Luca de Meo.

Întrebat despre ambiţia Renault de a trece 100% din producţia sa europeană la automobile la vehicule electrice, în contextul pieţei interne slabe, oficialul a spus: „Adevărul este că nu suntem încă pe traiectoria adecvată pentru a ajunge la 100% automobile electrice în 2035. Acesta este adevărul.

Dacă clienţii nu ne urmează, suntem cu toţii responsabili. Trebuie să reducem costurile”.

Sectorul auto s-a confruntat cu diferite provocări, precum incertitudinea cadrului de reglementare şi concurenţa venită din China, care se adaugă crizei costului vieţii pe pieţele interne, ceea ce a avut un impact în tranziţia la vehiculele electrice. 

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultima oră

15:02Proiectul centurii de est a municipiului Arad, în curs de finalizare. Termenul prevăzut în contract: ianuarie, 2025
14:36Antena 3, reclamă deșănțată pentru Nordis: „Poţi să îţi satisfaci orice dorinţă”. Știrea despre intrarea în insolvență, cenzurată pe site
12:16De ce nu se atingea Justiția de Nordis: Ciolacu a pus-o pe Vicol șefa comisiei juridice, se pregătea să-i dea ministerul Justiției
11:19Federația Română de Fotbal rupe legăturile cu țeparii de la Nordis. Laude deșănțate de la Burleanu pentru „compania de prestigiu”
10:33Șoșoacă, expulzată șapte zile din Parlamentul European și cu indemnizația zilnică tăiată
08:36Prima de carieră didactică și profesională pentru anul școlar în curs va fi virată luna aceasta. Ce se poate cumpăra și din ce magazine
08:12De 21 de ani, o familie din București împodobește cu mii de flori racla cu moaștele Sfintei Parascheva de la Iași cu ocazia pelerinajului dedicat acesteia
07:52Români întorși din Japonia, SUA sau vestul Europei, șocați de prețuri: mai mari în România decât în țări cu salarii mult mai generoase decât la noi
22:52Coaliția PNL-PSD nu mai există, a anunțat Ciucă. Liberalii rămân la guvernare doar pentru a împiedica eventuale abuzuri ale PSD până la finalul alegerilor, a adăugat șeful PNL
22:19DOCUMENT Cinci judecători CCR numiți de PSD și UDMR au blocat candidatura lui Șoșoacă pentru delict de opinie. O judecătoare, opinie separată
21:02Putin iese din Kremlin pentru a strânge rândurile cu alți teroriști: întâlnire istorică cu președintele iranian, în Turkmenistan
20:55România, în Schengen și cu frontierele terestre până la sfârșitul anului, cere comisarul european pentru afaceri interne, Ylva Johansson
20:40Scandalul vaccinurilor anti-COVID nu se stinge, schimbul de SMS-uri între șefa Comisiei Europene și cel al Pfizer ajunge în instanță
20:31Ca în bancul cu „șefu’, asta e artă sau arunc?”: o lucrare de artă modernă a fost aruncată la coș, confundată cu două banale cutii de bere goale
20:26În timp ce Nordis, imperiul de carton al soțului, se prăbușește, deputata PSD Vicol afișează cea mai sfidătoare avere din Parlament