/

Mega-proiectele din străinătate ale Chinei comuniste se prăbușesc – analiză Wall Street Journal. Ponta și Dragnea visau să implice România în planuri asemănătoare

Mega-proiectele din străinătate ale Chinei comuniste se prăbușesc - analiză Wall Street Journal. Ponta și Dragnea visau să implice România în planuri asemănătoare Foto: Guvernul României

Mega-proiectele din străinătate ale Chinei comuniste se prăbușesc, arată Wall Street Journal (WSJ), care începe analiza sa cu relatarea de la un baraj uriaș din Ecuador, construit cu ajutorul Beijingului și care azi are mii de fisuri.

Mega-proiectele din străinătate ale Chinei comuniste se prăbușesc

„În ultimul deceniu, China a acordat un trilion de dolari în împrumuturi internaționale ca parte a inițiativei Belt and Road a Beijingului, menită să dezvolte comerțul și să extindă influența Chinei în Asia, Africa și America Latină.

Aceste împrumuturi au făcut din Beijing cel mai mare creditor guvernamental pentru lumea în curs de dezvoltare, împrumuturile sale totalizând aproape la fel de mult ca cele ale tuturor celorlalte guverne combinate, potrivit Băncii Mondiale (…)

Acum, lucrările de calitate scăzută a unora dintre proiecte riscă să paralizeze infrastructura cheie și cresc costurile pentru anii următori, pe măsură ce încearcă să remedieze problemele.

«Suferim astăzi din cauza calității proaste a echipamentelor și a pieselor» în proiectele construite în China, a declarat René Ortiz, fostul ministru al energiei din Ecuador și fost secretar general al Organizației Țărilor Exportatoare de Petrol”, arată Wall Street Journal.

Lucrări de proastă calitate

Publicația face un inventar al proiectelor cu probleme:

  • În Pakistan, oficialii au închis hidrocentrala Neelum-Jhelum anul trecut, după ce au detectat fisuri într-un tunel care transportă apa printr-un munte pentru a pune în mișcare o turbină. Închiderea costă 44 de milioane de dolari pe lună.
  • Compania de producere a energiei din Uganda a declarat că a identificat peste 500 de defecte de construcție la o hidrocentrală de 183 de megawați construită în China pe râul Nil, care a suferit defecțiuni de când a intrat în funcțiune în 2019. China International Water & Electric Corp., care a condus construcția hidrocentralei Isimba, nu a reușit să construiască un braț plutitor pentru a proteja barajul de buruienile de apă și alte resturi, ceea ce a dus la turbine înfundate și întreruperi de curent, potrivit Uganda Electricity Generation Co., sau UEGC.
  • Finalizarea unei alte hidrocentrale construite de China, tot pe Nil, proiectul Karuma Hydro Power, de 600 de megawați, are trei ani întârziere, o întârziere pe care oficialii ugandezi au pus-o pe seama defectelor de construcție, inclusiv pereți crăpați.
  • În Angola, la 10 ani după ce primii chiriași s-au mutat în Kilamba Kiaxi, un vast proiect de locuințe sociale în afara capitalei Luanda, mulți localnici se plâng de pereți crăpați, tavane mucegăite și construcții proaste.
  • Finanțarea unor proiecte lipsite de sens: exproprierea a mii de acri de teren agricol într-o vale andină pentru a construi o nouă metropolă numită Yachay City, care trebuia să transforme Ecuadorul într-o putere tehnologică regională. Banca Export-Import din China a oferit un împrumut de 200 de milioane de dolari pentru lucrările de infrastructură timpurii. Astăzi, proiectul a fost abandonat, cu un supercomputer de 6,3 milioane de dolari care ar fi trebuit să fie folosit de cercetători stând în aer liber și nefolosit.

Muntenegru, salvat în ultima clipă

Wall Street Journal nu oferă acest exemplu, dar în iulie 2021 Muntenegru a început să ramburseze un împrumut de aproape un miliard de dolari luat de la o bancă din China pentru construirea unei autostrăzi, o datorie care a dus statul la un pas de incapacitate de plată. Secțiunea de 44 de kilometri, care are un sfert din lungimea totală a autostrăzii, a costat 20 de milioane de euro pe kilometru, fiind una dintre cele mai scumpe autostrăzi din lume.

Contractul a fost semnat de fostul guvern socialist al țării, care a fost demis în luna august a anului trecut, după 30 de ani la cârma țării. Asta deși două studii de fezabilitate, realizate în 2006 și 2012, arătau că șoseaua de mare viteză nu este viabilă din punct de vedere economic.

România era la un pas să fie implicată de guvernările PSD controlate de Victor Ponta și Liviu Dragnea în proiecte asemănătoare. Cei doi doreau să ofere Chinei contracte pentru trenuri de mare viteză, autostrada Ploiești-Brașov sau construcția reactoarelor III și IV de la Cernavodă.

Actualul ministru de Finanțe, Adrian Câciu (PSD), a luat bani de la o firmă de PR pentru a face reclamă Huawei și a critica un acord strategic cu SUA.

Citește și: Germania nu se va opune ca Polonia să transfere tancuri Leopard către Ucraina, spune ministrul de Externe. Polonia: așteptăm confirmarea lui Scholz

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 


Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

2 comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultima oră

20:37Noaptea de 6 spre 7 februarie 2023, cea mai sângeroasă pentru armata rusă, de la invadarea Ucrainei: Kievul susține că-n 24 de ore au murit 1.030 de militari ruși
20:28EXCLUSIV Groapa de gunoi de la Vidra, un dezastru ecologic, reclamată de 450 de ori de cetățeni în 2022 la Garda de Mediu. Rezultatul: amenzi de 340.000 de lei
19:59Ministrul Economiei, analfabet funcțional: susține că a sesizat instanțele de judecată (care nu pot face anchete), nu parchetul, în privința unor posibile nereguli la Romarm. Instituția, condusă de Gabriel Țuțu, anchetat în același dosar cu Pițurcă
17:58Parlamentarii mai inventează zile în care angajații stau departe de muncă: ziua de naștere, liberă și plătită de angajator
16:36Rareş Bogdan: Ministrul Finanţelor trebuie să dea explicaţii de ce OMV nu plăteşte taxa de solidaritate
14:12Cutremurul din 1977: disidentul Ursu, asasinat de Securitate, fiindcă a arătat că Ceaușescu oprise consolidările. Prefectul Greblă face apologia construcțiilor ceaușiste de după 1977
12:55O jurnalistă turcă sugerează, în Washington Post, că dezastrul din Turcia își are rădăcinile în corupție: „Nu cutremurele ucid, ci clădirile de beton, construite de oameni”
11:51Solidaritate. O echipă a forțelor armate israeliene a ajuns în Turcia, pentru a oferi ajutor. Unitatea de salvare a Israelului, una din cele mai solicitate din lume
09:16În USR au început bătăliile interne pentru stabilirea candidaților la primării din 2024
09:08Peștii care i-au dus unui primar o minoră cu care să facă sex în primărie scapă de toate acuzațiile după prescripția decisă de CCR
23:07Scandaloasa mușamalizare a plagiatului ministrului de Interne austriac: Universitatea din Viena nu cercetează, cel care a sesizat plagiatul a fost dat afară dintr-un proiect public
22:21„Gicuță din Apărători”, care și-a băgat iubita în portbagaj și a dat foc mașinii, era drogat și băut. Cum au reușit polițiștii să o salveze pe femeie
20:41BREAKING Rusia înregistrează, în ianuarie, cel mai mare deficit din ultimii 25 de ani: 25 de miliarde de dolari – Bloomberg
17:43VIDEO Circ cu bucătarul lui Putin, Evgheni Prigojin, care se crede-n Top Gun: îl provoacă pe preşedintele Ucrainei la un duel aerian!
17:10EXCLUSIV Singura groapă de gunoi a Capitalei, cea de la Vidra, este oficial închisă. Invocând un proces, operatorul gropii încă depozitează gunoi, dar Bucureștiul e în pragul sufocării cu deșeuri