/

Grindeanu și „greaua moștenire” din CFR: ministrul Transporturilor nu-și găsește nici o vină pentru accidentul de la Galați, nu-și dă demisia pentru „o emoție de moment”

Grindeanu nu demisionează Emoție de moment
Grindeanu nu demisionează: "Emoție de moment" (sursa: Facebook/Ministerul Transporturilor și Infrastructurii România)

Grindeanu nu demisionează: „Emoție de moment”. Locomotiva care a cauzat accidentul de sâmbătă seară a ieşit din revizie tehnică din depoul Ploieşti în dimineaţa acelei zile, a declarat, luni, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, menţionând că nu se poate pronunţa în ceea ce priveşte accidentul, înaintea rezultatelor anchetei care se află în derulare.

Cu revizia proaspăt făcută

El a subliniat, în cadrul unei conferinţe de presă (VIDEO), că de 30 de ani nu s-a investit în domeniul feroviar, iar de 20 de ani nu s-a cumpărat nicio garnitură de tren nou în România.

Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online

„Aşa cum ştiţi, în acest moment, e în desfăşurare o anchetă care are diverse componente. Ar părea cel puţin ciudat din partea mea să mă pronunţ înaintea rezultatelor acestei anchete, dar pot să vă spun un lucru, cred eu, în premieră: locomotiva care a cauzat accidentul de sâmbătă seară, în 25 martie, a ieşit din revizie tehnică din depoul Ploieşti, în dimineaţa acelei zile.

Am actele sau raportul din acest punct de vedere. În dimineaţa acelei zile, această locomotivă a ieşit din revizie tehnică, programată din timp – de la depoul Ploieşti a făcut o cursă de la Ploieşti la Galaţi dar, în 25 dimineaţa, a ieşit din depoul Ploieşti, după revizie tehnică. Toate aspectele legate de anchetă, toate, inclusiv aceasta, ceea ce v-am spus mai devreme – mi se pare o informaţie extrem de importantă – sigur va fi luată în calcul de către anchetatori. Toate aceste rapoarte, fie că vorbim de Teleorman, fie că vorbim de Galaţi, vor fi publice şi vor fi prezentate”, a menţionat ministrul Transporturilor.

Grindeanu nu demisionează: „Emoție de moment”

Potrivit acestuia, o demisie nu va rezolva problema, poate să acopere „o emoţie de moment, dar nu e soluţia care să ducă la rezolvarea problemei de fond”, în condiţiile în care sistemul feroviar este subfinanţat de zeci de ani.

„Un om poate să-şi dea demisia, că vorbim de director general la CFR Călători, că vorbim de miniştri. Nimeni nu este de neînlocuit şi nimeni nu e perfect. Lucrurile acestea, în schimb, nu rezolvă problema. De 30 de ani există subfinanţarea acestui sistem feroviar şi nu doar subfinanţare, şi alte lucruri.

În 30 de ani aceste lucruri nu se rezolvă printr-o demisie. Se acoperă, poate aşa, să zicem, o emoţie de moment, dar nu e soluţia care să ducă la rezolvarea problemei de fond. Va fi acoperită probabil sau poate fi acoperită această tragedie prin demisia directorului general sau a unui ministru – şi mediatic poate să fie acoperită.

Dar rezolvă problema? Nu cred că rezolvă problema. De aceea am început prin a spune ce facem să îndreptăm lucrurile dacă 30 de ani a fost subfinanţat acest domeniu, cel feroviar, dacă de 20 de ani nu s-a cumpărat nicio garnitură de tren nou în România, una de 20 de ani”, a mai spus ministrul.

„Acest sistem a fost subfinanţat”

Totodată, Sorin Grindeanu a subliniat că rolul unui ministru al Transporturilor este să se asigure că se fac investiţii în infrastructura feroviară.

„De zeci de ani, de zeci de ani – și subliniez acest lucru – acest sistem a fost subfinanţat. Şi nu doar subfinanţat – şi asta este o realitate pe care n-avem cum să o negăm. De asemenea, rolul unui ministru al Transporturilor este să se asigure că se fac investiţii în infrastructura feroviară. Iar astăzi, cu permisiunea dvs., printre alte puncte, vă voi prezenta câteva din aceste investiţii sau începuturi pe acest domeniu feroviar, demarate în 2022 şi bineînţeles, continuate.

Dar, totodată, înainte de a intra în detalii, trebuie subliniat încă o dată faptul că sunt foarte multe lucruri de făcut în domeniul feroviar, că acei zeci de ani de subfinanţare ne-au adus într-o situaţie nu tocmai fericită – şi că tot ceea ce înseamnă programul operaţional de transporturi sau PNRR înseamnă de fapt o reformă din temelii a acestui sistem feroviar”, a adăugat el.

Șefa de tren a murit la spital

La data de 25 martie 2023, în jurul orei 19.19, la Gara CFR Galaţi, a avut loc un accident feroviar, după ce s-ar fi defectat sistemul de frânare al unei locomotive care a lovit un vagon de călători al trenului care se forma pentru ruta Galaţi – Buzău. În urma impactului, conductorul trenului implicat, o femeie în vârstă de 53 ani şi cu o vechime în conducerea trenurilor de călători de peste 15 ani, a decedat la spital, iar alte trei persoane au fost rănite. Totodată au fost avariate locomotiva şi vagonul.

Citește și: Fost director în CFR, după accidentul de la Galați: în orice clipă, vagoanele CFR Călători pot sări de pe linie și lovi un marfar cu benzină. “Trenurile CFR Călători sunt un real pericol“

Cauzele care au generat accidentul produs sâmbătă seara în Gara Galaţi, la cuplarea locomotivei la garnitură, vor fi stabilite de echipa de cercetare aflată la faţa locului, a informat CFR Călători.

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

1 Comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultima oră

16:52Cancelarul Scholz a exclus livrarea de armament cu rază lungă de acţiune către Ucraina. Germania nu vrea escaladarea războiului
16:42Haitienii din SUA, furioși în urma comentariilor lui Donald Trump, despre consumul de câini și pisici. Comunitatea o va susține pe Kamala Harris
16:22Posibile inundații anunțate și în județul Constanța. Zona de sud, cea mai predispusă la revărsări
16:16Valeriu Stoica le-a spus peneliștilor că etapa Iohannis s-a încheiat și că Ciucă este singurul care are calități să fie președintele României
16:10Spațiul Schengen ar putea să dispară: un expert german consideră că doar astfel s-ar putea reduce numărul de migranți care ajung în Germania
16:03O persoană luată de ape la Pechea (Galați), găsită în viață. O alta, căutată încă de salvatori
15:54Riscul ca Trump să ajungă președinte îl face pe Biden să se declare „hotărât” să-și folosească restul mandatului pentru a întări Ucraina
13:41Galeria Steaua București își bate joc de Ciolacu: „Un covrig cu bac, vă rog”
13:14Coreenii de la Hanwha Aerospace vor demara la începutul anului viitor construirea unei fabrici de vehicule blindate în România
12:43VIDEO Cămașa albă a premierului Ciolacu, impecabilă, fără un strop de noroi, după vizita în satele inundate. Cizmele noi, de cauciuc, neatinse
11:56David Popovici împlinește azi 20 de ani. La zece ani cucerea primul său titlu național. Acum, este campionul olimpic al probei de 200 m liber
10:42Angela Gheorghiu, scandal-monstru la Seul: a năvălit pe scenă și a întrerupt un bis al tenorului Alfred Kim, partenerul ei de scenă din „Tosca”
10:15Pericol de noi inundații în județele Galați și Vaslui duminică. Într-un dig de protecție s-a creat o breșă controlată pentru a mai reduce presiunea apelor
10:06Bărbații ucraineni aflați în state UE ar trebui să nu mai primească alocații sociale, propune Polonia. Ucraina are deficit de trupe
10:01Ucraina, producție proprie de un milion de drone în 2024. Kievul, însă, are nevoie de bani pentru a produce și mai multe arme