/

Germania o lasă mai moale cu ecologia: subvențiile pentru automobile electrice se reduc la jumătate

Germania reduce subvenția pentru automobile electrice
Germania reduce subvenția pentru automobile electrice (sursa: Facebook/Olaf Scholz)

Germania reduce subvenția pentru automobile electrice. Sprjinul financiar oferit de statul german la achiziţionarea de automobile electrice va fi redus, începând de anul viitor, după ce partidele care formează coaliţia guvernamentală au ajuns la un acord cu privire la acest subiect, au declarat pentru Reuters mai multe surse din apropierea discuţiilor.

Germania reduce subvenția pentru automobile electrice

Potrivit planului guvernului de la Berlin, primele plătite celor care îşi cumpără un automobil electric pe baterie, cu un preţ mai mic de 40.000 de euro, vor scădea de la 6.000 de euro în prezent, până la 4.500 de euro la începutul lui 2023, urmând ca pe parcursul anului următor să fie reduse şi mai mult, până la 3.000 de euro.

Sursele guvernamentale au adăugat că primele pentru cei care îşi cumpără automobile electrice mai scumpe de 40.000 de euro vor fi reduse până la 3.000 de euro, la începutul anului următor, de la 5.000 de euro în prezent, urmând ca de la mijlocul lui 2023 statul german să subvenţioneze numai achiziţionarea de automobile electrice cu o valoare de până la 45.000 de euro.

În cazul automobilelor electrice cu un preţ mai mare de 65.000 de euro nu se acordă niciun fel de subvenţii.

Vehiculele hibride plug-in, fără subvenție

De asemenea, guvernul german intenţionează să elimine complet subvenţiile pentru vehiculele hibride plug-in la finele acestui an, un lucru solicitat de multă vreme de ministrul Economiei, Robert Habeck, membru al partidului ecologist, pe fondul semnelor de întrebare cu privire la avantajele acestui tip de vehicule pentru protecţia mediul înconjurător.

Citește și: Gazprom, un nou șantaj: a tăiat până la 80% din gazele livrate Europei prin Nord Stream 1. Țara cea mai lovită, Germania, acuză un „joc duplicitar” al lui Putin

Vânzările de automobile electrice pe baterie s-au dublat în Germania în anul 2021 până la 328.000 de unităţi, unul dintre motive pentru această creştere spectaculoasă fiind şi subvenţiile acordate de stat. În prezent pe drumurile din Germania circulă peste 600.000 de vehicule electrice pe baterie, iar dacă se adaugă şi vehiculele hibride, cifra trece de un milion.

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultima oră

20:00EXCLUSIV Întâlnirea de un miliard de euro: lui Raed Arafat i s-a prezentat un sistem de alarmare a populației de către un afacerist pentru care lucrează Sindile și Cucoș, ex-șefi ai Jandarmeriei
17:50Sancțiuni ridicole pentru polițiștii care l-au lăsat pe șoferul drogat Vlad Pascu să conducă până a ucis doi oameni, în stațiunea 2 Mai. Șefii, neatinși, dosarele penale – îngropate
15:55Nu doar Guvernul se împrumută cu sume uriașe, au început și marile municipii să se îndatoreze cu sute de milioane de euro
15:47Doi candidați, șapte dosare penale, un singur scop: păstrarea conducerii unuia din cele mai mari județe din România și a reședinței de județ
14:17Divorț PSD-PNL la Brașov: social-democrații anunță că nu-l susțin pe liberalul Veștea, care vrea să fie președinte al Consiliului Județean, datorită „aroganței” acestuia
12:45ANALIZĂ De la Piedone și Robert Negoiță la Simonis și Horia Constantinescu: profilul noilor baroni din camarila lui Ciolacu, pe care acesta îi susține oficial sau neoficial
11:20Milioanele acumulate misterios de bugetarul Horia Constantinescu, care împrumută firme cu pierderi imense. A luat bac-ul la 21 de ani și vrea să fie primarul Constanței
09:52Sfidare la adresa lui Cîrstoiu: el a postat fotografii de la mitingul organizat de Robert Negoiță, iar primarul Sectorului 3 – nu. Nici un lider PSD-PNL alături de candidatul alianței
20:48Fabuloasa carieră a judecătoarei purtătoare de cuvânt a CSM, cea care a obligat statul să-i deconteze ochelarii deși are un salariu enorm. Magistrat de doar zece ani, a judecat vreo șapte
17:13Sondaj Sociopol, institutul condus de Mirel Palada: Clotilde Armand câștigă în Sectorul I, după ani întregi în care an fost linșată mediatic
15:02Directorul general al ASSMB, acuzat de DNA că a luat mită de la managerul Spitalului Colţea constând în plata chiriei şi a utilităţilor
13:44PSD, blat cu Piedone: candidat la Sectorul 5 va fi un obscur consilier social-democrat, remarcat prin atacuri împotriva primarului PNL Ciucu și prin faptul că deține patru apartamente
12:16Candidatul Cîrstoiu, abandonat: pagina sa de Facebook abia are 685 de urmăritori, la circa două zile de la înființare. Un videoclip cu Piedone pe șantier a strâns 7.700 de like-uri în 16 ore
11:21GALERIE FOTO Pe cine pune Ciolacu șef peste Timiș: afacerist falit, cu Porsche și avere suspectă, absolventul unei universități dubioase, amator de excursii scumpe alături de interlopul „Tarzan”
10:51O contabilă de Primărie și-a făcut state de plată pe lângă salariu pe care și le-a și plătit, lunar, timp de cinci ani, fără să se prindă nici un șef