/

Fost director în CFR, după accidentul de la Galați: în orice clipă, vagoanele CFR Călători pot sări de pe linie și lovi un marfar cu benzină. “Trenurile CFR Călători sunt un real pericol“

Vagoanele CFR Călători pot sări de pe linie și lovi un marfar cu benzină Foto: CFR Marfa/ Mihai Nicolae

Un fost director regional în CFR, Dumitru Anchidin, a scris, după accidentul de la Galați, că “în orice clipă“, vagoanele CFR Călători pot sări de pe linie și lovi un marfar cu benzină. Anchidin a acuzat actuala conducere a CFR Călători de faptul că mecanicii sunt epuizați fizic și psihic, iar materialul rulant are “reparația expirată“.

Azi, directorul CFR Călători, Traian Preoteasa, a declarat că nu își asumă “subfinanțarea cronică a sistemului feroviar din ultimii 30 de ani“.

Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online

Vagoanele CFR Călători pot sări de pe linie și lovi un marfar cu benzină

La acest moment, trenurile CFR Călători sunt un real pericol pentru siguranţa călătorilor, din cauza personalului de locomotivă epuizat şi a mentenanţei extrem de proaste a materialului rulant care se afla în serviciu cu reparaţia expirată, la care prelungirea RP se face din pix, stare a lucrurilor tratată cu indeferentă şi nepricepere de actualul director general Preoteasa Traian.

Lipsa personalului de locomotivă şi lipsa preocupării actualului manager a dus în prezent la acumularea unui număr uriaş de ore suplimentare la funcţia de mecanic (nicidecum o reducere a fondului de salarii, cum justifică Preoteasa, care, dimpotrivă, a dus la creşterea fondului de salariu prin plata la dublu a orelor suplimentare), iar astăzi se dovedeşte că acest personal este epuizat fizic şi psihic. Dovadă sunt aceste evenimente care se succed deja la intervale de timp uluitor de scurte“, i-a scris Anchidin ministrului Sorin Grindeanu, într-o scrisoare prezentată de Club Feroviar.

La 28 februarie, Club Feroviar a arătat că “termenele de reparații la vagoane de călători, prelungite cu șase luni“.

Citește și: Locomotiva care a lovit un vagon la Galați ar fi avut 75 km/h în momentul impactului. Mecanicul susține că mașinăria a accelerat brusc. Șefa de tren a murit

Acum, fostul director în CFR apreciază că: “În orice clipă este posibil ca locomotivele sau vagoanele CFR Călători să sară de pe linie şi să acroşeze din sens opus un alt tren de călători sau un tren de marfă de 3000T, încărcat cu benzină.
În orice moment, locomotivele sau vagoanele CFR Călători pot lua foc, situaţie care poate genera imense dezastre umane şi materiale. 
Cazurile cu locomotive de la CFR Călători care iau foc sunt deja obişnuite, iar distanţa până la un dezastru este infimă“.

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

2 comentarii

  1. Domnul Anchidin căt a fost director , a fost controlar de bilete pt a avea resurse să pună in crculație garnituri de tr.cu manifestanți PSD trecut între timp şi la PNL.

  2. Nu avem tineri care sa ducă mai departe CFR… Un mecanic de locomotiva nu îl fabrici după 1 lunade cursuri… Iar salariile debutanților sunt fff mici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultima oră

16:52Cancelarul Scholz a exclus livrarea de armament cu rază lungă de acţiune către Ucraina. Germania nu vrea escaladarea războiului
16:42Haitienii din SUA, furioși în urma comentariilor lui Donald Trump, despre consumul de câini și pisici. Comunitatea o va susține pe Kamala Harris
16:22Posibile inundații anunțate și în județul Constanța. Zona de sud, cea mai predispusă la revărsări
16:16Valeriu Stoica le-a spus peneliștilor că etapa Iohannis s-a încheiat și că Ciucă este singurul care are calități să fie președintele României
16:10Spațiul Schengen ar putea să dispară: un expert german consideră că doar astfel s-ar putea reduce numărul de migranți care ajung în Germania
16:03O persoană luată de ape la Pechea (Galați), găsită în viață. O alta, căutată încă de salvatori
15:54Riscul ca Trump să ajungă președinte îl face pe Biden să se declare „hotărât” să-și folosească restul mandatului pentru a întări Ucraina
13:41Galeria Steaua București își bate joc de Ciolacu: „Un covrig cu bac, vă rog”
13:14Coreenii de la Hanwha Aerospace vor demara la începutul anului viitor construirea unei fabrici de vehicule blindate în România
12:43VIDEO Cămașa albă a premierului Ciolacu, impecabilă, fără un strop de noroi, după vizita în satele inundate. Cizmele noi, de cauciuc, neatinse
11:56David Popovici împlinește azi 20 de ani. La zece ani cucerea primul său titlu național. Acum, este campionul olimpic al probei de 200 m liber
10:42Angela Gheorghiu, scandal-monstru la Seul: a năvălit pe scenă și a întrerupt un bis al tenorului Alfred Kim, partenerul ei de scenă din „Tosca”
10:15Pericol de noi inundații în județele Galați și Vaslui duminică. Într-un dig de protecție s-a creat o breșă controlată pentru a mai reduce presiunea apelor
10:06Bărbații ucraineni aflați în state UE ar trebui să nu mai primească alocații sociale, propune Polonia. Ucraina are deficit de trupe
10:01Ucraina, producție proprie de un milion de drone în 2024. Kievul, însă, are nevoie de bani pentru a produce și mai multe arme