/

“Cele mai moderne instalații de siguranță feroviară sunt proiectate în anii ’60, când președintele țării era ceferist“ – analiză Pro Infrastructura

Cele mai moderne instalații de siguranță feroviară sunt proiectate în anii 60 Foto: Inquam Photos/ Ovidiu Iordachi

“Cele mai moderne instalații de siguranță feroviară sunt proiectate în anii ’60, când președintele țării era ceferist“, arată o analiză a Asociației Pro Infrastructura. Asociația mai arată că este nevoie de un “pact transpartinic| pentru refacerea situației de pe căile ferate.

Cele mai moderne instalații de siguranță feroviară sunt proiectate în anii ’60

Asociația Pro Infrastructura arată că:

  • Cu puține excepții, locomotivele CFR au peste 40 de ani, fiind proiectate în anii ’50. Nu e de mirare că iau foc, rămân fără frâne sau accelerează necontrolat. De zeci de ani operatorii cârpesc material rulant de la o zi la alta, neavând bani și legislație pentru unul nou.
  • Din lipsă de material rulant s-a ajuns ca trenul de la Galați (și multe alte garnituri Regio) să fie format din locomotivă și un singur vagon.
  • Reconstrucția magistralelor costă foarte mult pe kilometru și durează peste dublul termenului contractual. Un exemplu: scoaterea unor copaci din circuitul forestier durează și 5 ani pe feroviar și doar 3-6 luni la autostrăzi. Antreprenorii știu că politicienilor nu le pasă, așa că nu se grăbesc niciodată pe calea ferată.
  • Cele mai moderne instalații de siguranță feroviară sunt proiectate în anii ’60, când președintele țării era ceferist, iar cele mai vechi datează dinaintea Primului Război Mondial! În afara investițiilor majore de reconstrucție au fost digitalizate foarte puține stații cu fonduri nerambursabile. Cele mai multe accidente (de exemplu cele recente de la Fetești, Roșiori și Galați) au loc în stații.
  • S-a ajuns ca mecanicii pensionați reveniți la lucru să stea continuu zeci de ore pe locomotivă.

Pact transpartinic pentru investiții

Ce propune această asociație, sub forma unui pact transpartinic:

  • Este nevoie de un pact transpartinic care să prevadă înlocuirea locomotivelor mai vechi de 30 de ani.
  • Un pact transpartinic ar trebui să prevadă generalizarea programului Quick Wins pe toată rețeaua, reducerea la zero în termen de 5-7 ani a numărului de kilometri scadenți la reparație capitală și eliminarea centralizărilor mecanice sau electromecanice în următorii 5 ani. De asemenea, reconstrucțiile să nu țină mai mult de 4-5 ani, cu sancțiuni clare pentru antreprenorii și funcționarii care nu-și fac treaba.
  • “Dacă politicienii vor să doarmă liniștiți, e timpul să finanțeze aparate de cale (macazuri) și instalații de siguranță digitale (centralizări electronice)“.

Asociația mai cere, la finalul unui mesaj pe Facebook, readucerea meseriei de ceferist la demnitatea pe care o merită.

Citește și: FOTO Aici poate avea loc următorul accident grav pe calea ferată din România: șinele trec peste un pod dărăpănat care stă în proptele de lemn. CFR știe, dar susține că nu e nici o problemă

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultima oră

19:51Cartel ALFA cere demiterea ministrului Muncii: „Interpretează într-un mod personal şi dictatorial dialogul social”. Greva din Educație continuă, sindicatele nu cedează
16:55Profesoara de română Monica Anisie, fost ministru al Educației, își promovează pagina de Facebook cu o virgulă între subiect și predicat. Anisie nu a spus nimic public în favoarea profesorilor greviști
16:27Zelenski: Cel puţin 500 de copii ucişi în timpul războiului
16:20Deși cadrele didactice sunt în grevă, unii elevi au fost chemați la școală pentru ore de inspecții de definitivat și titularizare pe post ale profesorilor
12:50În unul din cele mai sărace județe ale României, Teleorman, un magistrat are pensie specială de aproape 30.000 de lei, de 14 ori peste pensia medie pentru limită de vârstă
11:59Sindicatele din Educație anunță că greva continuă: cer ca salariul profesorului debutant să fie cel puţin egal cu salariul mediu brut pe economie
09:01Putin îi aruncă în luptă pe cecenii lui Kadîrov, după ce Prigojin și-a retras mercenarii Wagner de pe linia frontului
20:15FOTO Incredibilul urs gigant din Tușnadu Nou: lovit în plin de tren, cu organele interne zdrobite, a reușit să se refugieze în sat. A fost împușcat
17:59Federaţia „Solidaritatea Sanitară”: Creşterea salariilor îmbunătăţeşte semnificativ calitatea serviciilor medicale
15:30Un profesor, despre unii din colegii săi greviști: Participă „la banchetele costisitoare plătite de părinții copiilor”, deși nu încheie situația elevilor
13:52Petiție online lansată de părinți pentru susținerea examenelor de Evaluare Națională și BAC 2023 la datele fixate
12:56Efectele grevei din educație: șef de promoție de la un liceu din Iași riscă să piardă admiterea la Universitatea Pennsylvania. Elevul, solidar însă cu profesorii
12:55Marile lanțuri de hipermarketuri o duc mai bine ca niciodată în România. Un depozit de șapte hectare se construiește lângă Iași
12:42Unul din cele mai poluate mari orașe din România are doar o singură stație fixă de măsurare a nivelului de noxe
19:06Sindicatele din învățământul superior, solidare cu greva din preuniversitar: „Percepem greva din învăţământ drept o mişcare socială de o amploare neaşteptată”