/

“Cele mai moderne instalații de siguranță feroviară sunt proiectate în anii ’60, când președintele țării era ceferist“ – analiză Pro Infrastructura

Cele mai moderne instalații de siguranță feroviară sunt proiectate în anii 60 Foto: Inquam Photos/ Ovidiu Iordachi

“Cele mai moderne instalații de siguranță feroviară sunt proiectate în anii ’60, când președintele țării era ceferist“, arată o analiză a Asociației Pro Infrastructura. Asociația mai arată că este nevoie de un “pact transpartinic| pentru refacerea situației de pe căile ferate.

Cele mai moderne instalații de siguranță feroviară sunt proiectate în anii ’60

Asociația Pro Infrastructura arată că:

  • Cu puține excepții, locomotivele CFR au peste 40 de ani, fiind proiectate în anii ’50. Nu e de mirare că iau foc, rămân fără frâne sau accelerează necontrolat. De zeci de ani operatorii cârpesc material rulant de la o zi la alta, neavând bani și legislație pentru unul nou.
  • Din lipsă de material rulant s-a ajuns ca trenul de la Galați (și multe alte garnituri Regio) să fie format din locomotivă și un singur vagon.
  • Reconstrucția magistralelor costă foarte mult pe kilometru și durează peste dublul termenului contractual. Un exemplu: scoaterea unor copaci din circuitul forestier durează și 5 ani pe feroviar și doar 3-6 luni la autostrăzi. Antreprenorii știu că politicienilor nu le pasă, așa că nu se grăbesc niciodată pe calea ferată.
  • Cele mai moderne instalații de siguranță feroviară sunt proiectate în anii ’60, când președintele țării era ceferist, iar cele mai vechi datează dinaintea Primului Război Mondial! În afara investițiilor majore de reconstrucție au fost digitalizate foarte puține stații cu fonduri nerambursabile. Cele mai multe accidente (de exemplu cele recente de la Fetești, Roșiori și Galați) au loc în stații.
  • S-a ajuns ca mecanicii pensionați reveniți la lucru să stea continuu zeci de ore pe locomotivă.

Pact transpartinic pentru investiții

Ce propune această asociație, sub forma unui pact transpartinic:

  • Este nevoie de un pact transpartinic care să prevadă înlocuirea locomotivelor mai vechi de 30 de ani.
  • Un pact transpartinic ar trebui să prevadă generalizarea programului Quick Wins pe toată rețeaua, reducerea la zero în termen de 5-7 ani a numărului de kilometri scadenți la reparație capitală și eliminarea centralizărilor mecanice sau electromecanice în următorii 5 ani. De asemenea, reconstrucțiile să nu țină mai mult de 4-5 ani, cu sancțiuni clare pentru antreprenorii și funcționarii care nu-și fac treaba.
  • “Dacă politicienii vor să doarmă liniștiți, e timpul să finanțeze aparate de cale (macazuri) și instalații de siguranță digitale (centralizări electronice)“.

Asociația mai cere, la finalul unui mesaj pe Facebook, readucerea meseriei de ceferist la demnitatea pe care o merită.

Citește și: FOTO Aici poate avea loc următorul accident grav pe calea ferată din România: șinele trec peste un pod dărăpănat care stă în proptele de lemn. CFR știe, dar susține că nu e nici o problemă

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultima oră

13:46Zeci de morți și sute de răniți: efectele accidentelor grave în care au fost implicate trotinetele electrice în doar trei ani
12:01Iranul a calificat explozia a mii de pagere din Liban drept „act terorist”. Potrivit The New York Times, serviciul secret israelian a plasat explozibil în pagere
11:44Preoții ortodocși din Republica Moldova dezertează din biserica subordonată Rusiei și se pun sub protecția Bisericii Ortodoxe Române
11:01Salarii uriașe la Apele Române, instituția direct responsabilă de inundații: până și șoferii iau spor de absorbție a fondurilor europene
10:24Maternitatea Giuleşti anunță că suspendă temporar internarea cazurilor de nou-născuţi prematuri
10:08Crește îngrijorarea că Teheranul furnizează rachete Moscovei. Președintele Iranului a promis că va strânge legăturile cu Rusia
10:05Politico desființează portofoliul obținut de Ciolacu pentru Mînzatu: este „moale” și coordonează doar comisarul maltez
09:47Atacatorul din Parlament a fost arestat. Acesta riscă o pedeapsă cu închisoarea de șapte ani
20:28Iohannis anunță că își va înceta mandatul la termen, adică după alegerile parlamentare, după ce în presă a apărut informația că ar candida pentru un loc de senator
20:22Prefectul de Vaslui, panicat din cauza recalculării pensiilor, cere ajutor: pensionarii să aibă acces la documente mai ușor
20:10Luna devine mai „pufoasă”, spun cercetătorii chinezi care au analizat roci aduse de pe satelitul natural al Pământului
20:05Deficitul bugetar enorm al lui Ciolacu scade rating-ul României, avertizează Fitch: Ar putea să nu mai fie recomandat pentru investiții
19:57În comuna Pechea din Galați, peste 1.000 de locuințe au fost afectate de inundații
19:44VIDEO Masacrul pagerelor: mii de membri Hezbollah au fost răniți, câteva sute – grav, alții – uciși, de explozii ale dispozitivelor de tip pager cu care comunicau
18:44ANALIZĂ În afară de Ungaria, România a primit cel mai slab portofoliu de comisar din Europa de Est. Balticii, marii câștigători, deși au nici șapte milioane de locuitori împreună