/

APIA: Autoturismele „verzi” câştigă teren în România; cotă de 20,4% din total piaţă, la patru luni

Autoturismele "verzi" câştigă teren în România Foto: Facebook Dacia

Autoturismele „verzi” câştigă teren în România, ele având o cotă de 20,4% din total piaţă, la patru luni din 2023, arată datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online

Statistica oficială relevă faptul că autoturismele „electrificate”, respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-in), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), au depăşit cu 7,1% cota de piaţă deţinută de motoarele diesel, la patru luni.

Autoturismele „verzi” câştigă teren în România

În această marjă, autoturismele full electrice deţin o cotă de 8,7% din piaţă, în perioada analizată, faţă de anul 2022 când reprezentau 7,9%. Ca şi în anul 2022, când, deşi s-a înregistrat o scădere a achiziţiilor de autoturisme în general, cele „verzi” au performat, în anul 2023, achiziţiile din această categorie au crescut considerabil (+29,4%), comparativ cu perioada similară a anului trecut. În acest context, se remarcă majorare la autoturismele 100% electrice (+36,8%) şi la cele plug-in hybrid (+43,1%).

De asemenea, autoturismele full electrice menţin trendul crescător al anului anterior, iar în luna aprilie a acestui an au ajuns la o creştere de 6,4% faţă de luna similară a anului trecut, în timp ce la nivelul celor patru luni din acest an, la un salt de 36,8%.

În plus, maşinile plug-in se află pe un trend crescător, cu o creştere de 87,8%, de la un an la altul, respectiv de 43,1% faţă de primele patru luni din anul 2022.

Totodată, înregistrările de autoturisme full hybrid au crescut cu 17,3%, la finele lunii aprilie 2023, faţă de primele patru luni ale anului anterior, însă au scăzut cu 2,3% în aprilie anul curent vs aprilie 2022.

Potrivit sursei citate, în topul primelor cinci cele mai vândute autoturisme 100% electrice se află Dacia Spring – cu 1.865 de unităţi şi o creştere de 27,9% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, urmată de Renault Megane (292 de unităţi, fără înmatriculări în perioada similară din 2022), Tesla Model Y (289 de unităţi, +542,2%), Volkswagen e-UP! (221 de unităţi, +132,6%) şi Tesla Model 3 (208 unităţi, -11,5%).

Citește și: Dependența de gazele rusești este istorie: în Europa, depozitele de gaze sunt pline în proporție de 62%. România – 50%. Prețurile au scăzut cu 150% față de august 2022

Ford Kuga, cel mai vândut model Plug-in

În ceea ce priveşte autoturismele Plug-in, cel mai comercializat model este Ford Kuga – cu 290 de unităţi (+143,7% faţă de primele patru luni din 2022), după care urmează Mercedes Benz GLE (114 unităţi, +18,8%), Mazda CX 60 (110 unităţi, fără înmatriculări în perioada similară din 2022), Renault Captur (109 unităţi, +55,7%) şi Mercedes Benz GLC (81 de unităţi, 2,5%).

În plus, autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc din Top 3 Toyota Corolla (571 de unităţi, -7,5% faţă de 2022), Toyota Yaris (487 de unităţi, +68,5%) şi Toyota RAV4 (475 de unităţi, +18,8%).

La nivel general, în România, înmatriculările de autoturisme noi au crescut, în primele patru luni ale acestui an, cu 25,1% faţă de 2022.

Dacia, cele mai mari vânzări

Pe piaţa naţională, în intervalul de referinţă, clasamentul mărcilor de autoturisme plus autovehicule comerciale, cuprinde în ordine: Dacia (16.608 unităţi), Renault (5.380), Ford (3.379), Hyundai (3.201), Toyota (3.121), Skoda (3.013), Volkswagen (3.001), Mercedes Benz (2.944), BMW (1.566) şi Suzuki (1.287).

Datele APIA evidenţiază faptul că autoturismele (care reprezintă aproximativ 85% din total) au înregistrat, în luna aprilie 2023, un volum de 9.736 de unităţi, cu 16,3% mai mult decât în luna similară din 2022.

În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în primele patru luni din acest an, motorizările pe benzină înregistrează o creştere de 1,4% faţă de cota deţinută în perioada similară din 2022, până la o pondere de 66,3%. Totodată, autoturismele echipate cu motoare diesel raportează o scădere de 2% şi deţin o cotă de 13,3% din total.

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultima oră

17:50Sancțiuni ridicole pentru polițiștii care l-au lăsat pe șoferul drogat Vlad Pascu să conducă până a ucis doi oameni, în stațiunea 2 Mai. Șefii, neatinși, dosarele penale – îngropate
15:55Nu doar Guvernul se împrumută cu sume uriașe, au început și marile municipii să se îndatoreze cu sute de milioane de euro
15:47Doi candidați, șapte dosare penale, un singur scop: păstrarea conducerii unuia din cele mai mari județe din România și a reședinței de județ
14:17Divorț PSD-PNL la Brașov: social-democrații anunță că nu-l susțin pe liberalul Veștea, care vrea să fie președinte al Consiliului Județean, datorită „aroganței” acestuia
12:45ANALIZĂ De la Piedone și Robert Negoiță la Simonis și Horia Constantinescu: profilul noilor baroni din camarila lui Ciolacu, pe care acesta îi susține oficial sau neoficial
11:20Milioanele acumulate misterios de bugetarul Horia Constantinescu, care împrumută firme cu pierderi imense. A luat bac-ul la 21 de ani și vrea să fie primarul Constanței
09:52Sfidare la adresa lui Cîrstoiu: el a postat fotografii de la mitingul organizat de Robert Negoiță, iar primarul Sectorului 3 – nu. Nici un lider PSD-PNL alături de candidatul alianței
20:48Fabuloasa carieră a judecătoarei purtătoare de cuvânt a CSM, cea care a obligat statul să-i deconteze ochelarii deși are un salariu enorm. Magistrat de doar zece ani, a judecat vreo șapte
17:13Sondaj Sociopol, institutul condus de Mirel Palada: Clotilde Armand câștigă în Sectorul I, după ani întregi în care an fost linșată mediatic
15:02Directorul general al ASSMB, acuzat de DNA că a luat mită de la managerul Spitalului Colţea constând în plata chiriei şi a utilităţilor
13:44PSD, blat cu Piedone: candidat la Sectorul 5 va fi un obscur consilier social-democrat, remarcat prin atacuri împotriva primarului PNL Ciucu și prin faptul că deține patru apartamente
12:16Candidatul Cîrstoiu, abandonat: pagina sa de Facebook abia are 685 de urmăritori, la circa două zile de la înființare. Un videoclip cu Piedone pe șantier a strâns 7.700 de like-uri în 16 ore
11:21GALERIE FOTO Pe cine pune Ciolacu șef peste Timiș: afacerist falit, cu Porsche și avere suspectă, absolventul unei universități dubioase, amator de excursii scumpe alături de interlopul „Tarzan”
10:51O contabilă de Primărie și-a făcut state de plată pe lângă salariu pe care și le-a și plătit, lunar, timp de cinci ani, fără să se prindă nici un șef
10:38Micile miracole de la țară: o învățătoare a transformat o școală de comună într-un model educațional